Szkolenia sprzedażowe – cele oraz oczekiwania

Jako sprzedawca z pewnością marzysz o jak największych obrotach w swoim sklepie. Z zazdrością patrzysz na światowych gigantów sprzedaży, a jeżeli prowadzisz działalność internetową, z pewnością zastanawiasz się, jaka była ścieżka sukcesu takich serwisów jak Amazon czy Allegro. Czy przy prowadzeniu sklepu można kierować się wyłącznie intuicją, czy jednak należy spojrzeć na problem szerzej, zapisując się na różnorodne szkolenia – a jeśli tak, to na jakie? Na te i inne pytania spróbujemy odpowiedzieć w dzisiejszym artykule poświęconym królom sprzedaży.

Nie ma jednego szkolenia sprzedażowego

Przypadkowy internauta trafiający na pierwsze z brzegu szkolenia sprzedażowe może czuć się przytłoczony ilością wariantów szkoleń do wyboru. Jest to zrozumiałe. Z drugiej strony podobnie jak trudno oczekiwać, aby metody sprzedaży telefonicznej były skuteczne, gdy sprzedajemy produkty bezpośrednio. Szkolenie musimy dobrać odpowiednio do swoich potrzeb, np.:

  • AS Sprzedaży B2B: czyli wszelkie transakcje pomiędzy podmiotami gospodarczymi. Na szkoleniu dowiesz się, kto to jest Buyer Persona, poznasz założenia prezentacji sprzedażowej oraz nauczysz się rozmawiać z klientem o cenie.
  • AS Sprzedaży B2C: najpopularniejsze relacje, czyli firma – klient. Na kursie możemy dowiedzieć się czegoś o marketingu edukacyjnym i o tym, jak radzić sobie z krytycznymi uwagami i zastrzeżeniami klienta.
  • E-Paragon XXL: ciekawe szkolenie w zakresie obsługi klienta w sklepach internetowych, gdzie mamy problem z fizycznym kontaktem. Musimy więc dodatkowo się skupić na wyczucie emocji klienta, którego nie widzimy po drugiej stronie szklanego ekranu. Tu dowiemy się również czegoś o rozmowie telefonicznej (choć nie jest to kurs stricte z marketingu telefonicznego tak, jak kolejny przykład).
  • Mistrz telemarketingu: tutaj dowiemy się, jak pozyskiwać nowych klientów przez telefon. Branża telemarketingowa – mimo swojego wieku – wciąż potrafi być niezwykle skuteczna, o ile tylko potrafimy zastosować sprawdzone metody rozmowy. Poznasz podstawowe błędy, nauczysz się unikać zaprzeczeń, zniechęcających klientów do dalszej rozmowy.

Oczywiście to tylko niektóry typy szkoleń ze wspomnianej strony.

Korzyści wynikające ze szkoleń

Niezależnie od typu szkolenia, które wybierzesz, możesz oczekiwać drastycznego zwiększenia efektów sprzedaży. Ominą Cię przykre sytuacje związane z niezrozumieniem klienta. Wszak wszyscy jesteśmy ludźmi, a umiejętność prowadzenia negocjacji przyda się nie tylko w handlu, ale również w wielu dziedzinach życia społecznego. Można zatem powiedzieć, że posiądziesz uniwersalne w życiu kompetencje miękkie.

Next Post

Przeszczep włosów - dowiedz się więcej na temat zabiegu

czw. kwi 16 , 2020
Zjawisko łysienia jest dosyć powszechne. Na świecie dotyka ono nawet 40% mężczyzn w różnym wieku. Jest to problem, który przede wszystkim wpływa na psychikę. Wiele osób nie radzi sobie z tym problemem i zaczyna stosować różnego rodzaju specyfiki w postaci preparatów. Niestety, typowe środki podawane w reklamach najczęściej nie przynoszą […]
przeszczep włosów

Może też Cię zainteresować