Każdy właściciel czy to sklepu internetowego, bloga czy strony firmowej musi zadać o to, by jego witryna była odwiedzana. Tylko wtedy może liczyć na zyski i rozpoznawalność marki. Zdobycie ruchu na stronie nie jest prostą rzeczą, rynek staje się coraz bardziej konkurencyjny powstaje chociażby coraz więcej sklepów internetowych które toczą “boje o klienta”.
Chcąc stworzyć ruch na stronie w pierwszej kolejności należy zapoznać się z mechanizmami/ rozwiązaniami, które niejako mogą przyczynić się do pozyskania ruchu.
Analiza odwiedzin
Jedną z pierwszych czynności, które należy wdrożyć jest śledzenie ruchu. Pomóc w tym może doskonałe narzędzie, które zbiera i analizuje ruch na stronie. Mowa tutaj o Analytics-dzięki niemu każdy właściciel jest w stanie sprawdzić i przeanalizować wszelkie dane związane z ruchem na stronie: średni czas odwiedzin, współczynnik odrzuceń, z jakich miast klienci odwiedzają stronę, jaką liczbę kliknięć notuje strona danego dnia i wiele, wiele innych niezbędnych danych do analizy ruchu. Analytics jest w stanie przedstawić nam statystyki, które określą zakres działań w kierunku zwiększenia ruchu na stronie. Każdy właściciel dysponując takimi danymi będzie wiedział co należy poprawić w sklepie, jakie działania wdrożyć by odwiedzających było jeszcze więcej.
Widoczność w Google
Kolejnym czynnikiem, który niejako ma wpływ na ruch jest widoczność strony w wyszukiwarce. Prowadząc biznes w internecie musimy zadbać o to, by zostać zauważonym pomóc w tym może pozycjonowanie. To nic innego jak zwiększenie widoczności w Google w taki sposób by osoba poszukująca danej usługi czy produktu trafiła właśnie na naszą stronę. Bez odpowiedniej wiedzy i umiejętności nie jest możliwe skuteczne pozycjonowanie, przez to najlepiej podjąć współpracę z agencją która zajmie się wzmocnieniem wizerunku w sieci – pozycjonowaniem.
Na stronie https://www.pozyskaj-klienta.pl/pozycjonowanie-stron-internetowych-www/index.html możemy przeczytać więcej na temat tego czym jest pozycjonowanie i dowiedzieć się jak ono działa.
Jeśli zaś chodzi o samą widoczność w Google to zależnie od prowadzonej działalności możemy zadbać tutaj o lokalne pozycjonowanie, Katowice, Śląsk – wybierając konkretne miasto bądź lokalizację bądź pozycjonowanie ogólnopolskie. Każde z tych rozwiązań warto przedyskutować z agencją której powierzymy działania seo.