Reklama zewnętrzna należy do tradycyjnej formy reklamy, której nie można w żaden sposób pominąć prowadząc stacjonarną działalność handlową czy usługową. Wyróżnienie swojego lokalu usługowego czy salony sprzedaży jest bardzo ważne, szczególnie w większych miastach, na ruchliwych ulicach gdzie znajduje się duża konkurencja. Dobra reklama zewnętrzna jest wręcz wymagana, aby lokal był rozpoznawalny i zainteresowane osoby do niego trafiały.
Formy reklamy zewnętrznej
Najpopularniejszą formą zewnętrznej reklamy jest z pewnością billboard. Te nie tylko stawiane są przy lokalu, ale przede wszystkich przy głównych węzłach komunikacyjnych, aby mogło je zobaczyć jak najwięcej osób. Billboardy zwykle kierują na stronę www, lub numer telefonu, ale nie tylko. Kreatywność w tym zakresie może być elementem skutecznej kampanii reklamowej.
Kolejną formą wartą docenienia jest panel reklamowy, czy kaseta z podświetleniem. Przede wszystkim taka reklama może skutecznie informować przechodniów o prowadzonej w danym miejscu działalności, ale także dzięki podświetleniu informować ich wieczorami czy w nocy, że taka działalność jest w danym miejscu prowadzona. Do tego warto pamiętać o szyldach reklamowych z nazwą firmy cz sklepu, lub po prostu z flagowym produktem lub usługą typu „Szybkie pożyczki”, „Sklep AGD RTV” czy „Naprawa komputerów”. Każdy musi mieć możliwość łatwego rozpoznania lokalu i tego co w nim znajdzie. Szyldy i reklamy podświetlane świetnie się do tego nadają.
Flagi reklamowe to kolejna ciekawa opcja służąca jeszcze większemu uwidocznieniu swojej działalności. Bez względu na rodzaj świadczonych usług czy sprzedaży produktów, winder reklamowy zawsze się sprawdzi informując przechodniów, gdzie znajdą określoną usługę czy produkt. Dla przykładu restauracja czy lokal gastronomiczny zlokalizowany w okolicy wejścia do dworca kolejowego czy autobusowego może skutecznie ściągać do siebie ruch za pomocą winderów reklamowych mocno zwracających na siebie uwagę.
Nie zapominajmy również o potykaczach, które mogą nieść bardzo przydatne informacje dla zainteresowanych. Potykacze można wykorzystać do umieszczenia zachęcających treści, które skłonią do odwiedzenia lokalu. Mogą zawierać informacje o promocjach, nowościach itd.
Oczywiście powyższe przykłady nie wyczerpują wszelkich form reklamy zewnętrznej. Są to bardzo popularne pomysły, które warto wdrożyć, jedna nie można nie docenić także innych ciekawych pomysłów.