Hartowane koło łańcuchowe na problemy z trwałością.

Współczesne tworzywa sztuczne zaskakują swoją trwałością. Możemy z powodzeniem tworzyć mocne i lekkie koła łańcuchowe z plastiku, które zniosą naprawdę wiele. Tak czy owak, do największych urządzeń zmuszeni jesteśmy wybierać koła o podwyższonej trwałości, na przykład takie z indukcyjnie hartowanymi zębami. Jak wygląda proces hartowania oraz w jaki sposób pomaga w pracy maszyny? Zapraszamy do lektury.

Na czym polega hartowanie indukcyjne?

Hartowanie to najprościej rzecz ujmując proces polegający na specjalnie przygotowanej obróbce cieplnej materiału. Materiał nagrzewa się od określonej temperatury (temperatura hartowania), później podtrzymuje się zadaną temperaturę przez określony czas a następnie odpowiednio szybko schładza. Ten zestaw czynności skutecznie przebudowuje strukturę wewnętrzną materiału – staje się od twardszy i bardziej wytrzymały. Niestety, dzieje się to kosztem kruchości oraz spadku plastyczności.

Hartowanie indukcyjne jest techniką hartowania, w której przedmiot przeciągany jest przez otaczającą go cewkę. Pozwala dokładnie kontrolować temperaturę oraz głębokość nagrzewania. W przypadku kół łańcuchowych jest to wygodny sposób hartowania, ponieważ koło można umieścić na specjalnie zaprojektowanej osi i zahartować tylko zęby.

Dlaczego nie hartuje się całego koła łańcuchowego?

Dociekliwy czytelnik mógłby zapytać, czy nie lepiej zahartować całe koło łańcuchowe? Okazuje się, że nie. Największe siły trące i ciągnące działają na zębach – czyli tam, gdzie hartowanie znajduje zastosowanie. Natomiast gdyby hartować całe koło łańcuchowe, to straciłoby ono na elastyczności, a ta – wbrew pozorom – jest istotna. Zbyt twarde koło jako całość może pęknąć, powodując uszkodzenie całej maszyny.

Koła łańcuchowe Polmech – żeliwne, stalowe, hartowane…

Jeśli nie jesteś przekonany co do typu koła, które wybrać do swojej maszyny, zajrzyj na stronę http://www.kolalancuchowe24.pl. Znajdziesz tam koło łańcuchowe żeliwne, ze stali nierdzewnej oraz z hartowanymi zębami. Co więcej, dla najbardziej wymagających dostępne są koła z podwójnymi rzędami zębów oraz takie, które posiadają wbudowaną piastę. Ciekawym rozwiązań dla osób, które poszukują bezproblemowego mocowania jest skorzystanie z kół przygotowanych specjalnie pod tuleje stożkową TAPER LOCK. Jest to zunifikowany sposób montażu kół, co zapewnia gwarancję perfekcyjnego montażu.