Co prawda coraz więcej osób zamawia produkty przez Internet, ale żywność to nadal towar, który klienci wolą kupować w sklepach stacjonarnych. Doskonale zdają sobie z tego projektanci przestrzeni sklepowych, którzy przywiązują ogromną uwagę, by stworzyć funkcjonalny i przyjazny dla klienta sklep.
Jakie wyposażenie sklepu jest niezbędne? W jaki sposób zaaranżować przestrzeń idealną dla klienta? Tego dowiesz się z naszego wpisu.
Początek zakupów
W pierwszej kolejności klient trafia do tak zwanej strefy przejścia. To miejsce pozwalające się oswoić z wnętrzem sklepu oraz jego zaopatrzeniem. Najlepiej, gdyby kilka metrów od wejścia, w widocznym miejscu, znajdowały się koszyki. Dopiero gdy klient weźmie koszyk do ręki, zacznie się proces zakupów. Pamiętaj, że osoby projektujące wnętrze sklepu, decydują o tym, jak ten proces będzie wyglądał. Czy klient będzie kluczył między alejkami i będzie miał problem ze znalezieniem konkretnego produktu? A może już na początku sklepu weźmie interesujący go produkt i pójdzie od razu do kasy? Między innymi na to wpływa odpowiednie wyposażenie sklepów, jakie oferuje firma http://www.tarpom.com.pl/.
Zaplanuj kierunek poruszania się w sklepie
To, jak jest umeblowany sklep, wpływa na kierunek poruszania się klienta. Właścicielom sklepu zależy na tym, by ten proces był jak najdłuższy i wymagał od niego odwiedzenia każdego działu w sklepie — w końcu jest szansa, że przypomni sobie o produkcie, którego potrzebuje, choć pierwotnie nie planował go dziś kupować. Z tego też powodu na końcu sklepu umieszcza się dział z podstawowymi produktami, takimi jak pieczywo.
Regały przyścienne i gondole
Przeważnie pieczywo umieszczane jest specjalnym regale piekarniczym, a mięso oraz mrożonki trzyma się w chłodniach i zamrażarkach. A jak wygląda to zresztą towaru?
Suche produkty, takie jak makarony, ryże, kasze, warto przechowywać na regałach lub gondolach. Analogicznie warto zrobić z napojami, wodami, sokami, czy środkami czystości i chemią. Pamiętaj, by podzielić te produkty na działy. W przypadku warzyw i owoców najlepiej umieścić je na dedykowanych regałach.
Strefa przykasowa
Strefa przykasowa to doskonały moment na tzw. sprzedaż impulsową. Mówimy o niej wtedy, gdy klient wkłada coś do koszyka pod wpływem impulsu. Najczęściej są to drobne artykuły jak batoniki, czy gumy. Bardzo często zdarza się, że klienci wybierają te produkty przy kasie, choć wcześniej nie zwracali na nie uwagi. To tylko pokazuje, jak skuteczna potrafi być strefa przykasowa w sklepie.