Promocja swojego biznesu w internecie na przykładzie butiku.

Prowadzenie własnego biznesu przez internet, to marzenie wielu. Stworzenie strony internetowej i zapełnienie jej produktami, to dopiero początek drogi do osiągnięcia sukcesu. Przy obecnej konkurencji jedną z najważniejszych kwestii jest właściwa promocja swojego biznesu w internecie. Może ona przybierać różne formy. Co ciekawe wraz z upływem czasu metody promocji w internecie znacznie się zmieniły. W artykule, który czytasz postanowiliśmy poruszać temat internetowej promocji biznesu na przykładzie butiku internetowego.

Promocja butiku w internecie

Zakładsz swój biznes online – zdefiniuj dokładnie grupe docelową!

Butik online to specyficzna branża, która wymaga specjalnej promocji. Zdecydowana większośc butików interenetowych przeznaczona jest dla kobiet, które stanowią główna grupę docelową. Klientami są przede wszystkim osoby stosunkowo młode – od 15 do 40 roku życia. Do nich są też głównie adresowane kolekcje ubrań, które można kupić w większości butików internetowych. Oczywiście grupy docelowe można podzielić na jeszcze mniejsze – np. ze względu na zamożność, grupy społeczne (np. studentki) i wiele innych. Planując biznes plan dla swojego biznesu bardzo pożądane jest właśnie określenie dokładnie, kto będzie głównie naszymi klientami. Pomoże nam to zarówno przy trudniejszym dobieraniu towaru, jak i przy promocji naszej działalności.

Kanały social media dzięki którym wypromujesz swój biznes.

Przy promocji butiku internetowego z ubraniami bardzo pomocne będzie kilka kanałów, którymi dotrzemy do klienta. Po pierwsze warto wykorzystać moc social mediów. Na dzień dzisiejszy najbardziej popularnymi miejscami do promocji są portale Facebook, Instagram oraz Youtube. Każdy ma swoje wady i zalety. Aby na nich zaistnieć, to najlepiej stworzyć wartościowy content, który skłoni ludzi do interakcji – polubień, komentarzy i udostępnień. Wtedy dotrzemy do większego grona osób, a co za tym idzie do naszych potencjalnych klientów. Na dwóch pierwszych z wymienionych istnieje opcja postów promowanych, dzięki którym za opłatą będziemy mogli dotrzeć do większego grona osób.

Współpraca z Youtuberami.

Youtube obecnie osiąga szczyty popularności. Przyczyniają się do tego popularni w ostatnim czasie Youtuberzy. Niektórzy z nich mają obecnie niemalże status gwiazd i są rozpoznawani na ulicy, w tym głównie przez ludzi młodych. Przez Youtube można się więc promować na dwa sposoby. Po pierwsze poprzez z współpracę z Youtuberami, którzy mogą zaprezentować na swoim kanale Twoją działalność lub produkty, które sprzedajesz. Często wiążę się, to z dużymi kosztami, jednak w szybkim tempie można trafić do świadomości bardzo dużej grupy odbiorców. Jeśli chciałbyś się dowiedzieć więcej, to zachęcamy do przeczytania arykułu: https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/215/wspolpraca-z-youtuberami-10-przykazan

Własny kanał na Yotube.

Innym sposobem promocji przez Youtube, to założenie własnego firmowego kanału, na którym będzie można promować swoje produkty oraz zdobywać duże zasięgi poprzez dostarczanie wysokiej jakości contentu. Wymaga, to dużo większego nakładu pracy oraz dużej dozy kreatywności. Nie mniej jednak, w przypadku kiedy “nam wyjdzie”, to będziemy mieli ogromny potencjał marketingowy i opiniotwórczy, dzieki któremy bardzo skutecznie zareklamujemy nasz butik czy inny biznes internetowy. Warto tutaj podkreślić, że w Polsce istnieje bardzo wiele nisz na Youtubie, które można zapełnić.

Sukces - własny biznes internetowy

Instagram – doskonałe narzędzie promocji dla butików online

Instagram z początku był nieco pomijany w polskim marketingu internetowym. Aktualnie nie da się ukryć, że w bardzo wielu przypadkach jest to doskonały kanał do promowania swojego biznesu i dotarcia do klienta. Prowadząc butik internetowy nie będzie trudno o ciekawe zdjęcia nowych kreacji, a jako, że specyfika Instagram sprawia, że jedną z najbardziej aktywnych i udzielających się grup są młode kobiety, to stosunkowo łatwo będzie można dotrzeć do docelowej grupy odbiorczej. Wiele butików (np. Rose Boutique) z powodzeniem prowadzi już swoje kanały na Instagramie. Zachęcamy do sprawdzenia. Prowadzenie ciągłego researchu pozwala na trzymanie ręki na pulsie, dzięki czemu można się przygotować na zmiany i szybko reagować na nadciągające trendy.

Promocja na Facebook – coraz trudniejsza, ale niezbędna.

Facebook -promocja butiku

Można zaryzykować stwierdzenie, że czasy prostej i praktycznie darmowej promocji na Facebook’u już minęły. Nowe algorytmy Facebooka sprawiają, że coraz ciężej jest osiągnąć wysokie zasięgu bez promowania postów. Tak czy inaczej nadal jest to niezwykle potężne narzędzie, którego nie możesz nigdy ignorować przy promocji swojego butiku czy marki. Wystarczy, że pomyśisz ile średnio ludzie spędzają czasu przeglądając Facbook’a w ciągu dnia. Obecnie należy się jednak promować z rozmysłem – budować atrakcyjne dla użykowników treści oraz wykorzystyać odpowiednie narzędzia. Dobrze ustawiona promocja postów potrafi przynieść potężne korzyści dla Twojego biznesu i marki. W tym temacie polecamy przeczytać ten artykuł.

Pozycjonowanie strony – robota dla specjalisty.

Pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarkach, to jedna z najstarszych, ale wciąż najskuteczniejszych metod promowania swojego biznesu w internecie. Osoby wyszukujące dane frazy w wyszukiwarce i trafiające na naszą stronę z definicji są zainteresowane naszymi produktami lub usługami. Pozycjonowanie jednak jest obecnie długotrwałym procesem i musi minąć trochę czasu, zanim zacznie przynosić zamierzony efekt. Jest to posunięcie strategiczne, którego efekt potrafi utrzymywać się przez długi czas, dlatego zawsze warto zainteresować się tym typem promocji. Na chwilą obecna pozyjonowanie stron nie należy do najprostszych czynności, dlatego warto skorzystać z usług agencji pozycjonerskiej ( polecamy: krakow-seo.pl ), która bedzie posiadać własne zapelcze pozcyjonerskie oraz będzie znała się na SEO. Należy unikać na ognia “specjalistów” oraz “agencji” obiecujących nam przysłowiowe gruszki na wierzbie. Korzystają one często z niedozwolonych taktyk, które mogą spowodować ukaranie naszej domeny przez wyszukiwarkę, co w rezultacie sprawi, że nasza strona przestanie być w niej widoczna.

Analityka interentowa - pozycjonowanie

Na zakończenie.

Powyżej przedstawiliśmy kilka sposobów na promocję swojego butiku lub innego biznesu działającego w internecie. Pamiętaj, żeby się ograniczać tylko do nich. Sieć się rozwija cały czas i praktycznie codziennie powstają nowe kanały, przez które będzie można dotrzeć do klienta. Warto więc być na bieżąco i wykorzystać je zawczasu, ponieważ potem będzie coraz trudniej. Zawsze lepiej być gdzieś przed konkurencją.