Dlaczego warto dziecko posłać do przedszkola?

Nie jest prawdą, że dziecko które nie chodzi do przedszkola rozwija się gorzej. Pomimo to nie powinien być to argument, który przemawia za tym, że nie warto posłać dziecka do przedszkola. Psychologowie  i specjaliści od edukacji zgodnie twierdzą, że pobyt dziecka w przedszkolu ma bardzo korzystny wpływ na jego rozwój. Daje szansę na doskonalenie różnych umiejętności, uczy samodzielności, także sprzyja poznawaniu i rozumieniu świata. To nie jedyne powody dla których warto posłać dziecko do przedszkola.

niepubliczne przedszkole Tychy

Rozwijanie samodzielności

Mówi się, że zanim dziecko podejmie edukację przedszkolną powinno wykazywać się w podstawowym zakresie samodzielnością. Podstawą jest umiejętność samodzielnego jedzenia, ubierania się, jak również komunikowania potrzeb fizjologicznych. Nawet jeśli dziecko zdarzyło opanować te wszystkie umiejętności, przedszkole w sposób naturalny jest wstanie pomóc mu je utrwalić.

Funkcjonowanie w grupie

W rozwoju dziecka ważne jest, by oprócz rodziny przebywał także w grupie rówieśniczej, poznawał różne nowe osoby uczył się jak nawiązywać kontakty. Chodząc do przedszkola dziecko uczy się między innymi rozwiązywania konfliktów, radzenia sobie w sytuacjach stresowych. Przedszkole to miejsce w którym zawiązują się pierwsze dziecięce przyjaźnie, dziecko decyduje również o tym z kim chce się bawić a z kim nie.

Empatia  i nauka współpracy

Zdarza się, że dziecko nie ma rodzeństwa jest jedynakiem, a rodzice nie mają wystarczającej ilości czasu na zabawę. Samotna zabawa nie uczy współdziałania, przedszkole natomiast uczy współpracy z innymi dziećmi oraz podstawowych zasad jak zachowywać się wśród innych rówieśników.

prywatne przedszkole Tychy

Lepsze przygotowanie do szkoły

Wielu pedagogów zauważa, że dzieci chodzące do przedszkola zwykle są pewniejsze siebie i lepiej przygotowane do edukacji szkolnej. Wszystko dzięki temu, że mają za sobą czas adaptacji, który pozwala im na łagodniejsze wejście w okres szkolny. Dziecko jest przyzwyczajone do nawiązywania nowych kontaktów, nie ma obaw przed kontaktem z innymi dzieci zupełnie obcymi, potrafi się szybciej odnaleźć w nowej rzeczywistości i w nowej sytuacji.